Tuesday 6 November 2012

ALAHAI MESIN

hari ni aku bangun awal...huhuhuu
taw sebab apa?seeeeeebaaaaaaaaaaaabbbb jeng jeng jeng..(bajet mcm bunyi dlm game zombie vs plant ;p) 
aku nak pegi basuh baju ja pon..haha saspen tak kihkih serupa org mereng dah aku ni..hehe
ok berbalik kpd crita basuh baju td 2...pagi td dgn gigihnya aku bngun awal semata2 nak pegi mmbasuh baju2 y lbih kurang smggu tak terbasuh2...bkan sbb mlas taw tp...sbb xdak masa student la katakan..plus kehujanan yang sering melanda di bumi UKM ini lg..klu basuh maw 3 4 hari baru kering..tp smua 2 alasan semata2...lpas 2 aku pon kmpul la baju2 yang nak dibasuh..lps smua baju dah tkumpul dgn mamai2nya (over) trun la aku ni ke dobi y disediakan oleh pihak kolej kediaman aku ni...
bila dah sampai kat situ...pergh...ramai gla...bersusun2 baldi kat dpn mesin2 tu...tanda bukan aku sorang ja yang mlas bsuh bju ok...pas 2 aku pon cek la satu2 mesin 2 kot2 ada yang dah habih basuh...then tjumpa la satu mesin ni mmg dah abeh guna tp tuan punya baju 2 xmbik lagi...aku pon tggu la...lama kot aku tggu xmai2 haisshhh!!!..bila hati dah malas nk mnunggu aku tolong la mengangkat baju2 2...bla dah slsai smuanya...baju aku pon dah slmat masuk ke dlm mesin...then aku balik..malas den nak nunggu lama2 kat situ...balik 2 dgn snyuman yang xlekang dibibir sbb bju2 yang tak terbasuh dah berjaya dibasuh...heeeeee :))
dlm stgh jam cam 2..aku pon trun la balik nak mbik baju 2...p2 tgok...astaghfirullahal'azim sabun pnuh melekat kat bju2 2...eeeiiii geramnya...rasa cam nak gigit2 ja mesin 2 (gigi tlebih kalsium ka yang kuat tlebih 2)...tp nasib baik tauke dia ada..klu x innalillah dh mesin 2...dia squh aku tkaq mesin duit pon dia gnti balik..nasib baik ganti klu xgnti dgn mesin2 dgn tauke2 dia skali aku karate...(macam berani ja bunyi)
huhuhu rupa2nya mesin 2 bocor sbb duit syiling lekat dkt dlm...mcam na aku taw...haaaaaaaaa 
tauke 2 la yang bagi taw xkan aku nak p pomen mesin 2kot cari punca sbb berlakunya masalah tersebut...
emmm sapa punya qeja la kan...len kali sblom nak basuh baju...cek dlu poket 2 kot2 ada duit syiling yang tersesat kat dlm...melekat kat dlm mesin nnt naya...kesian kat mangsa mcm aku ni..dah la bilik dok kat tingkat 4 nuhh pagi ni ja xtaw dah bapa kali qeja dok trun nek tangga...xsampai mlm lagi 2...klu sllu camni...boleh kurus aku..xyah makn jusmate 5,herbalife smua 2dah...balik2 rumah mak ayah konfem tkjut...huhuuuu :p

sekurang2nya dpat bersenam sikit untuk org yang malas nak bersenam cam aku ni...huhuu
otak sihat badan cergas..^^

No comments:

Post a Comment